| |
 |
|
| |
|
|
|
| |
 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
ZEYTİNYAĞI AŞIRI KİLOYU
ENGELLİYOR. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zeytinyağlı yiyecekler çocukları
şişmanlıktan koruyor. Adnan
Menderes Üniversitesi (ADÜ)
tarafından yapılan bir
araştırmada, zeytinyağlı
yiyeceklerin çocukları aşırı
kilolardan koruduğu bildirildi.
Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ)
Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim
Dalı Uzmanı Sacide Karakaş,
yapılan araştırmanın amacının
kentteki ilköğretim okulu
öğrencilerinin ağırlık ve boy
standartlarının, Türkiye ve
dünya standartları ile
karşılaştırmak olduğunu
belirtti. Aydın’da öğrenim gören
626 öğrenci üzerinde yaptıkları
çalışmada, çocukların boy ve
kilolarının karşılaştırıldığını
belirten Karakaş, aşırı
kiloların çocuklarda ileride bir
çok hastalığın alt yapısını
oluşturduğunu ifade etti. Sacide
Karakaş, şöyle konuştu:
“Yaptığımız araştırmada,
çocukların ağırlık ve boy ile
ilgili ölçümleri, yaş gruplarına
ve cinslerine göre anlamlıydı.
Kent ve kırsal alanda yaşayan
çokular arasında fark yoktu.
Ancak, Aydın’da yaşayan
çocukların Türkiye
standartlarına göre boy ve
kilolarının çok düşük olduğunu
tespit ettik. Bunun sebebinin
beslenme alışkanlıkları ve en
önemlisi bölgede çok tüketilen
zeytinyağlı yiyeceklerden
kaynaklandığını gördük.”
Karakaş, kentte ve kırsal alanda
yaşayan çocukların beslenmeleri
arasında fark olmamasının “çok
ilginç” olduğunu, sadece Aydın
değil, Ege’de de değerlerin aynı
olacağını tahmin ettiklerini
dile getirdi. Zeytinyağlı
yiyeceklerin çocukları
şişmanlıktan koruduğunu tespit
ettiklerini belirten Karakaş,
maddi imkanların elvermesi
halinde Türkiye genelinde bu
araştırmayı yapabileceklerini
kaydetti. |
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|